Alira – Succesul vinului in Social Media

Romania este al saselea producator de vinuri din UE, productia sa locala fiind depasita doar de tarile recunoscute pentru vinuri in toata lumea. Romania se mentine in topul celor mai mari zece consumatori de vin la nivel mondial, cu un consum de 22-24 litri per capita, care se afla insa la jumatate fata de statele dezvoltate, cu o medie de 50 de litri pe cap de locuitor.

Simtind potentialul pietei si forta si complexitatea pe care le pot darui vinului strugurii cultivati in Romania, vinurile Alira iau nastere in 2009, prin lansarea primului vin- Alira Merlot, creat prin asocierea terroir-ului romanesc de la Aliman (Dobrogea) si maiestria oenologului bordolez Marc Dworkin.

Deoarece vinul este bautura cel mai des savurata in contextual socializarii, in septembrie 2013 Alira isi incepe drumul in mediul social prin crearea paginii de Facebook – Alira Vinul.

Prin crearea unei identitati potrivite pentru un brand premium, atat vizual cat si prin componenta sa sociala, pozitionarea Alira ca un brand pentru consumatorii de vinuri rosii premium si formarea unei comunitati de cunoscatori, care sa genereze conversatii si sa ofere recomandari au stat la baza strategiei de Social Media abordate.

Mixul de continut pe care l-am creat pentru Alira, cu subiecte ca asocieri culinare, sfaturi si momente de consum, arta oenologiei, evenimente de degustare si lifestyle, alaturate vizualurilor rafinate, create special pentru brand au dus la depasirea obiectivelor propuse pentru cresterea vizibilitatii Alira in mediul social.

Pentru a raspunde atat obiectivelor de marketing ale brandului, dar si pentru a creste interactiunea in randul comunitatii formate pe Facebook am dezvoltat o aplicatie interactiva care promoveaza locatiile de brand si genereaza utilizatorilor o experienta premium in asociere cu locatii de lux si preparate culinare desavrasite alaturi de un pahar de vin Alira.

Vezi harta interactiva aici: http://bit.ly/LocatiileAlira.

Datorita unei strategii adaptate de Facebook Alira a devenit o poveste de succes pentru un start-up in mediul social.

In mai putin de un an de comunicare in social media pagina a ajuns la 16.550 de fani (din targetul specific), cu o rata de engagement de aproape 10 ori mai mare decat media categorie si aproape 40.000 de interacțiuni generate de fani la postarile brandului.

Pe langa indicatorii de performanta cantitativa care au depasit asteptarile, am reusit sa creem o comunitate inchegata, care apreciaza valorile brandului, participa la conversatii cu sfaturi, recomandari si feedback pozitiv.

Inapoi la stiri